مقدمه

در این سری مقالات قصد داریم به صورت لیست وار در هر قسمت ۵ مورد از نکات کلیدی که در سئو و طراحی سایت باید رعایت شوند را بررسی کنیم، بدون شک رعایت این نکات، رتبه سایت شما را از چند لینک تا چند صفحه در گوگل بهبود خواهد بخشید. اگر قسمت قبل را مطالعه نکردید می توانید با کلیک بر روی لینک ۵ نکته طلایی در سئو و طراحی سایت قسمت اول به آن دسترسی داشته باشید. اگر هنوز برای طراحی سایت خود دست به کار نشده اید حتما نکات گفته  شده در این مقاله و قسمت های قبلی را مد نظر قرار دهید و اگر در حال حاضر سایتی دارید می توانید با مد نظر قرار دادن نکات گفته شده و رعایت این موارد در سایت خود رتبه خود را افزایش دهید.

سئو داخلی

نکته ۱: به فولد سایت توجه کنید

قبل از همه چیز احتمالا معنای وازه فولد یا fold اگر تا به حال سئو و طراحی سایت حرفه ای کار نکرده باشید برایتان نا آشناست، ساده ترین تعریفی که از فولد می توان ارائه داد این است که “فولد آن قسمتی از سایت شماست که کاربر بدون اسکرول(scroll) کردن نمی تواند ببیند، موتور های جستجو به محتوای بالای fold نسبت به محتوای سایر قسمت های صفحه اهمیت بیشتری می دهند، پس سعی کنید عناوین مهم و کلمات کلیدی مهم را در قسمت های ابتدای صفحه یا header قرار دهید.

نکته ۲: تهیه نقشه سایت یا site map

اگر تا به حال با گوگل وبمستر تولز کار کرده باشید دیده اید که قسمتی برای نقشه سایت یا site map دارد، موتور های جستجو مخصوصا گوگل برای بهتر و سریعتر ایندکس شدن سایت شما احتیاج به فایل sitemap.xml دارند، این فایل به موتور های جستجو کمک می کند آخرین صفحات و پست های اضافه شده سایت شما را سریعا ایندکس کنند و همینطور از آخرین تغییرات صفحات قبلی با خبر شوند. اگر از سیستم مدیریت محتوای جوملا یا وردپرس و دروپال استفاده می کنید افزونه های رایگان زیادی برای درست کردن فایل نقشه سایت وجود دارند که می توانید از آنها استفاده کنید.

 

نکته ۳: تگ های h1 تا h6 را فراموش نکنید

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در سئو داخلی بهینه سازی تگ های h1 تا h6 می باشند. به طور خلاصه و تیتر وار به چند مورد از نکاتی که باید در استفاده از این تگ ها استفاده کنید اشاره می کنیم:

  • کلمه های کلیدی خود را سعی کنید در این تگ ها بگنجانید.
  • مهم ترین کلمه های کلیدی و عناوین در h1 و کم اهمیت ترین آن ها در h6 باید قرار گیرند.
  • در هر بخش یا section فقط از یک تگ h1 استفاده کنید.
  • از تگ های عنوان برای بزرگ کردن متن به هیچ عنوان استفاده نکنید.

 

نکته ۴: از متاتگ(meta tag) ها استفاده کنید

در گذشته های نه چندان دور یکی از مهم ترین معیار ها برای موتور های جستجو متاتگ های هر صفحه بوده اند ولی به تدریج با پیشرفته شدن الگوریتم های موتور های جستجو این تگ ها اهمیت خود را از دست دادند به طوری که چند ماه پیش گوگل اعلام کرد متا نگ keywords دیگر در دسته بندی های این سایت بی اثر است، اما با وجود همه ی این تفاسیر متا تگ های دیگر مانند متاتگ description هنوز اهیمت خود را در سئو از دست نداده اند و لازم است هنگام طراحی سایت حتما از این برچسب استفاده کنید. متا تگ description حاوی یک توضیح حداکثر ۱۶۰ کاراکتری در مورد صفحه شماست و بهتر است ۲ بار عبارت های کلیدی خود را در لابه لای توضیحات به کار ببرید. در این زمینه هم افزونه های بسیار زیادی در دست هستند که می توانید از آن های استفاده کنید. اگر سایت خود را با وردپرس طراحی کرده اید افزونه all in one seo یکی از بهترین آنهاست.

نکته ۵: لینک های داخلی بسیار حائز اهمیت هستند

مبحث لینک در سئو بسار حائز اهمیت و همینطور بسیار گسترده است به طوری که خود به تنهایی احتیاج به صد ها صفحه توضیح و آموزش دارد و در بسیاری از جزییات متخصصان سئو هنوز به توافق نرسیده اند اما چیزی که واضح است این است که به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین معیار های موتور های جستجو برای طبقه بندی و رتبه بندی سایت ها لینک های ورودی و خروجی و داخلی آنهاست. اگر به طور خیلی مختصر بخواهیم در چند مورد این مسئله را با مثال بیان کنیم باید بگوییم که:

  • در نوشته های کلمه های کلیدی را (در حد معقول) به صفحه اصلی لینک دهید.
  • اگر جایی ار نوشته های خود مثلا از عبارت تماس با ما استفاده کردید آن را به صفحه تماس با ما لینک دهید.
  • حتما از منو در تمامی صفخات جانبی استفاده کنید و در منو لینک هایی به صفحات مهم سایت خود ایجاد کنید.
  • در همه ی صفحات جانبی پیوندی به صفحه اصلی قرار دهید.

قسمت دوم این مقاله هم به پایان رسید و امیدواریم توانسته باشیم خدمت کوچکی به پیشرفت علم و تکنولوژی در این مرز و بوم کرده باشیم، توجه کنید این سری مقالات به صورت کاملا اختصاصی توسط متخصصین آپادانا وب نگاشته شده اند و کپی برداری از آنها با ذکر لینک منبع بلا مانع است:)


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts

بازاریابی اینترنتی

برندینگ، نقطه پنهان موفقیت در سئو

در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی راجع به برندینگ و ارتباط آن با سئو بپردازیم و بررسی کنیم که آیا سرمایه گذاری در زمینه برندینگ شرکت یا محصولاتمان چقدر می تواند در آینده به Read more…

سئو و بهینه سازی

تفاوت سایت استاتیک و داینامیک

دو دسته بندی کلی در طراحی سایت اگر شما هم جستجویی در زمینه طراحی سایت انجام داده باشید متوجه می شوید یکی از دسته بندی هایی که سازندگان سایت ها برای مشتریان در زمینه سایت Read more…

طراحی و توسعه سایت

طراحی سایت ریسپانسیو

تا چند سال اخیر تنها وسیله ای که شاید با آن می شد به اینترنت دسترسی پیدا کرد و گشت و گذاری در صفحات وب انجام داد کامپیوتر های رو میزی بود، این کامپیوتر ها Read more…