domain_name-min

 

هنگامی که شما تصمیم می گیرید برای طراحی سایت اختصاصی خودتان اقدام کنید اولین قدم انتخاب نامی مناسب برای سایتتان است، این مرحله علاوه بر این که اولین مرحله در طراحی سایت است، مهم ترین مرحله نیز می باشد… به این دلیل که شما می توانید در آینده ظاهر یا محتوای سایتتان را تغییر دهید اما نغییر نام دامنه به دلیل این که شما در موتور های جستجوگر با این دامنه فهرست می شوید در صورت تغییر تاثیر نامطلوبی روی سئو سایت خواهد گذاشت و علاوه بر این مشتریان شما، سایتتان را با نام دامنه قبلی می شناسند و با تغییر آدرس ممکن است برخی مشتریان و مخاطبان اینترنتی خود را از دست بدهید.

پس قبل از اقدام برای هر کاری بدون عجله در مورد نام دامنه سایتتان فکر کنید، با دیگر افراد مشورت کنید و این مقاله را تا پایان مطالعه کنید…

 

نقش نام دامنه در سئو

یکی از مهم ترین ملاک های موتور های جستجو مخصوصا گوگل نام دامنه ی سایت های مورد جستجو هستند، اگر دقت کرده باشید عبارتی که در گوگل جستجو می کنید اگر قسمتی از آن به صورت فینگلیش در نام دامنه ی یکی از سایت های یافته شده باشد، آن قسمت از نام دامنه به صورت bold و پر رنگ تبدیل می شود. به عنوان مثال اگر شما عبارت “طراحی سایت در اصفهان” را جستجو کنید، در صورتی که سایت های یافت شده درون نام دامنه شان عبارت های “site” و “tarahi” و “esfahan” داشته باشند گوگل این قسمت ها از نام دامنه را پر رنگ تر می کند.

پس سعی کنید قبل از اقدام برای انتخاب نام دامنه و طراحی سایت، ابتدا کلمه های کلیدی که انتظار دارید با آن ها جستجو شوید با مشاوره یک متخصص سئو بررسی و انتخاب کنید، سپس تلاش کنید کلمات کلیدی مورد نظر (۱ یا حداکثر ۲ کلمه) را در نام دامنه سایتتان بگنجانید.

این نوع دامنه ها که مطابق با معیار سئو انتخاب شوند به اصطلاح seo friendly یا دوست دار سئو نامیده می شوند.

 

از انتخاب نام های طولانی بپرهیزید

آدرس سایت شما باید به گونه ای باشد که با یک بار گفتن در ذهن مخاطب ماندگار شود، اولین شرط این ماندگاری سادگی و کوتاه بودن است، همینطور برای پسوند دامنه سعی کنید از .ir و .com استفاده کنید که معمول تر هستند، و اگر امکان پذیر بود دو دامنه با هر دو پسوند گفته شده خریداری کنید و یکی را بر روی دیگری ریدایرکت کنید.

 

نام های گیج کننده و با چند تلفظ انتخاب نکنید

فرض کنید شما می خواهید بازاریابی تلفنی انجام دهید و لازم است آدرس وب سایت خود را برای ده ها و شاید صد ها نفر در روز بگویید، در نظر بگیرید اگر آدرس سایت شما طولانی باشد و به چند شکل امکان نوشتن و تلفظ کردن داشته باشد، چقدر سخت است که برای هر مشتری چندین بار پست تلفن آدرس وب سایت را اسپل کنید و ذهن بازاریاب و مشتری را خسته کنید و از اصل موضوع دور شوید و علاوه بر همه ی این ها باز هم ممکن است مشتری اشتباه آدرس سایت را متوجه شود و همه ی این زحمات از بین برود… پس سعی کنید علاوه بر کوتاه بودن نام، به واضح بودن و گیج کننده نبودن آن هم دقت داشته باشید و از علائمی مانند خط تیره یا dash در نام دامنه استفاده نکنید.

 

کپی ممنوع! خلاقیت به خرج دهید…

متاسفانه در موارد زیادی شاهد هستیم که برخی از سایت ها در انتخاب نامشان از برند سایت های موفق کمک می گیرند و نام و لوگوی خود را شبیه آنها درست می کنند، برای مثال اگر سایت دیجی کالا را به عنوان یک سایت موفق در زمینه فروش لوازم الکترونیکی در نظر بگیریم سایت های زیادی هستند که نامشان مشابه سایت دیجی کالاست با تغییر های کوچک و جزیی و فعالیتی مشابه سایت دیجی کالا انحام می دهند. این کار به نوعی فریب دادن مشتری است، پس سعی کنید در انتخاب نام سایتتان کاملا خودتان خلاقیت به خرج دهید و سعی نکنید از نام سایت های رقیب موفق بهره گیری کنید.

 

جمع بندی

اگر بخواهیم تمام مطالب بالا را در چند خط خلاصه کنیم این که حتما قبل از اقدام به طراحی سایت برای انتخاب نام دامنه از یک متخصص سئو کمک بگیرید و علاوه بر این از انتخاب نامهای طولانی، نام هایی که به چند شکل نوشته و خوانده می شوند و نام های تکراری بپرهیزید، همینطور تا حد ممکن از کاراکتر های نا مانوس مانند خط تیره و … استفاده نکنید.

اگر قصد دارید برای تجارت یا ارگان خود سایتی راه اندازی کنید می توانید با شماره تلفن و ایمیل موجود در قسمت تماس با ما تماس بگیرید و با کارشناسان ما مشورت کنید.

هم چنین تمام حقوق مادی و معنوی این مقاله متعلق به گروه آپادانا وب است و کپی برای عموم با شرط رعایت کردن و دادن لینک منبع بلا مانع است… لطفا فرهنگ رعایت کپی رایت را نهادینه کنید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts

بازاریابی اینترنتی

برندینگ، نقطه پنهان موفقیت در سئو

در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی راجع به برندینگ و ارتباط آن با سئو بپردازیم و بررسی کنیم که آیا سرمایه گذاری در زمینه برندینگ شرکت یا محصولاتمان چقدر می تواند در آینده به Read more…

سئو و بهینه سازی

تفاوت سایت استاتیک و داینامیک

دو دسته بندی کلی در طراحی سایت اگر شما هم جستجویی در زمینه طراحی سایت انجام داده باشید متوجه می شوید یکی از دسته بندی هایی که سازندگان سایت ها برای مشتریان در زمینه سایت Read more…

طراحی و توسعه سایت

طراحی سایت ریسپانسیو

تا چند سال اخیر تنها وسیله ای که شاید با آن می شد به اینترنت دسترسی پیدا کرد و گشت و گذاری در صفحات وب انجام داد کامپیوتر های رو میزی بود، این کامپیوتر ها Read more…