سئو یا رابط کاربری

رابط کاربری چیست؟

رابط کاربری یا به عبارت بهتر رابط گرافیکی کاربری فارسی شده عبارت UI یا User Interface می باشد که به مهنای یک زابط بین کاربر و ماشین است، به عبارت بهتر آن چه که کاربر می بیند و مستقیما با آن ارتباط برقرار می کند رابط کاربری نامیده می شود. به عنوان مثال در طراحی سایت اجزای مختلفی وجود دارند از جمله پایگاه های داده، سیستم مدیریت محتوا، کد های قالب و ده ها عامل دیگر که که کاربر معمولی حتی نامی از آنها هم نمی شنود… آن چه برای کاربر مهم است رابط کاربری است، در یک سایت معمولی، فونت ها، عکس ها، رنگ ها، تصاویر پشت زمینه، منو های کناری و بالایی، دکمه ها و … همگی رابط کاربری را تشکیل می دهند.

نقش رابط کربری در رضایت بازدید کننده

اگر دنیای تکنولوژی را در چند سال اخیر دنبال کرده باشید شاهد تغییرات عمده در ظاهر و رابط کاربری ویندوز شده اید… شرکت مایکروسافت در هر انتشار جدید ویندوز علاوه بر تغییرات ساختاری، تغییرات گرافیکی بنیادی هم انجام میداد.

همین تغییرات برای تلفن های هوشمند، دستگاه های تلویزیون و سایر لوازم الگترونیکی مدام در حال انجام است، در زمینه شبکه جهانی وب اگر یک سایت خاص مانند سرویس دهنده ایمیل یاهو را در چند سال اخیر دنبال کرده باشید شاهد تغییرات عمده رابط کاربری در سالهای متوالی شده اید.

رابط کاربری به روز و مطابق با سلیقه مخاطب و دلنیشین و زیبا از مهم ترین اصول طراحی سایت است، مخاطبان سایت ها به طور طبیعی جدب سایت هایی می شوند که رابط کاربری زیبا تر و روان تری دارند و برایشان جذاب تر است، طبیعتا یک سایت با فونت های ناخوانا و ترکیب رنگ نا مناسب، بدون تصویر و جلوه های گرافیکی خوشایند هیچ کدام ما نیست.

سئو مهمتر است یا کاربر

بحث اصلی که در این نوشته مطرح شد این است که سایت ما باید خوشایند کاربر باشد یا موتور جستجو؟ اولین سوالی که در مورد این عنوان پیش می آید این است که این دو چه ارتباطی با یک دیگر دارند؟ در پاسخ به این سوال این بحث مطرح می شود که: “یک سایت آرمانی برای موتور جستجو گر سایتی است که سرعت لود بالا داشته باشد، لینک های ورودی و خروجی کاملا کنترل شده باشند، کلمه های کلیدی به همراه لینک مناسب در جاهای مختلف سایت گنجانده شود و …”، برخی از موارد ذکر شده ممکن است مورد پسند کاربر نباشد، به عنوان مثال المان های گرافیکی که برای زیباتر شدن صفحه به کار می روند ممکن است سرعت لود سایت و حجم صفحه را افزایش دهد و این یه نقطه منفی برای بهینگی و سئو سایت است. برای حل این موضوع ۳ نکته را باید مورد توجه قرار دهیم:

۱-استفاده از متخصصین با تجربه و آشنا با سئو در طراحی سایت

هنگام سفارش سایت خود اطمینان حاصل کنید فرد یا شرکت یا تیم طراح آشنایی کامل یا هر دو مبحث سئو و رابط کاربری را دارد و هر دو را به صورت موازی مد نظر قرار می دهد.

۲-هدف سئو جذب مخاطب است، از هدف خود غافل نشویم

هدف از سئو هر سایت این است که در نتایج جستجو موتور های جستجوگر در رتبه های بالا قرار بگیرد و بازدید کننده و مخاطب جذب کند، بنابراین ما نباید از این هدف قافل شویم و برای بهبود سئو سایت مخاطبان را ناراضی کنیم و بازدید کننده های دائمی سایت خود را فدای سئو کنیم

۳-در سئو سایت و طراحی رابط کاربری زیاده روی نکنیم

بهترین راه حفظ اعتدال در هر دو زمینه است، پس باید سعی کنیم هم رابط کاربری مناسبی در اختیار کاربر قرار دهیم و هم این که به سئو سایت خود توجه کنیم و در هیچ یک افراط و تفریط نکنیم و هر یک را فدای دیگری نکنیم.

سخن پایانی

تیم آپادانا وب با بهره گیری از کارشناسان با تجربه و آشنا به سئو آماده ی همکاری با شما در زمینه طراحی سایت در اصفهان و سایر شهر های ایران می باشد.اگر به دنبال طراحی سایت حرفه ای با تمام امکانات، قیمت و پشتیبانی مناسب هستید حتما با ما تماس بگیرید.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Related Posts

بازاریابی اینترنتی

برندینگ، نقطه پنهان موفقیت در سئو

در این مقاله قصد داریم به توضیحاتی راجع به برندینگ و ارتباط آن با سئو بپردازیم و بررسی کنیم که آیا سرمایه گذاری در زمینه برندینگ شرکت یا محصولاتمان چقدر می تواند در آینده به Read more…

سئو و بهینه سازی

تفاوت سایت استاتیک و داینامیک

دو دسته بندی کلی در طراحی سایت اگر شما هم جستجویی در زمینه طراحی سایت انجام داده باشید متوجه می شوید یکی از دسته بندی هایی که سازندگان سایت ها برای مشتریان در زمینه سایت Read more…

طراحی و توسعه سایت

طراحی سایت ریسپانسیو

تا چند سال اخیر تنها وسیله ای که شاید با آن می شد به اینترنت دسترسی پیدا کرد و گشت و گذاری در صفحات وب انجام داد کامپیوتر های رو میزی بود، این کامپیوتر ها Read more…